Svoz popelnic proběhne v příštím týdnu již v pondělí 23. 12. 2024
U budovy obecního úřadu byly nově umístěny kontejnery na textil, kov, použité kuchyňské oleje a baterie.
Kontejner na textil
Do kontejneru na textil můžete vhodit použité oblečení, plyšové i látkové hračky, ložní prádlo, kabelky, batohy, bytový textil a spárovanou obuv. Vše však musí být zcela suché a čisté.
Oblečení, které je roztrhané, znečištěné, obnošené či jinak poškozené, nepatří do kontejneru na textil, ale do směsného odpadu. A stejně tak do kontejneru na textil nepatří ani koberce, peřiny, polštáře, kožichy, spacáky a záclony.
Kontejner na kovy
Do kontejnerů na kovy patří drobnější kovový odpad, který lze skrz otvor bez problémů prostrčit. Typicky prázdné plechovky od nápojů a konzerv, kovové tuby, alobal, kovové zátky, hřebíky, šroubky, kancelářské sponky a další drobné kovové odpady.
Nádoba na použitý rostlinný olej
Upotřebené jedlé oleje a tuky do sběrné nádoby ukládáme pouze v uzavřených plastových nádobách, ideálně v PET lahvích z důvodu následné manipulace, kde by v případě například skleněných lahví hrozilo rozbití nádoby, poranění a rozlití obsahu.
Do tohoto kontejnerů nepatří motorové oleje z automobilů, či další „nekuchyňské“ oleje.
Nádoba na použité baterie
V sobotu 9.11. 2024 budou hasiči sbírat železný šrot. Železo určené k odvezení připravte před dům. Děkujeme.
Vážení zástupci obcí,
rádi bychom vás informovali, že MAS Královská stezka poskytuje poradenství a pomoc s podáním žádosti o dotaci v programu Nová zelená úsporám Light pro obyvatele území MAS Královská stezka - nově i na výměny starých kotlů a dalších neekologických zdrojů tepla v programu NZÚ Light (pro stejné typy oprávněných žadatelů jako v NZÚ light, tzn. starobní důchodce, osoby pobírající invalidního důchod 3.stupně, případně příspěvek na bydlení či přídavek na dítě).
1. Fotodokumentace stávajícího zdroje – (detail výrobního, popř. typového štítku; viditelné napojení na otopnou soustavu, v případě spalovacích zdrojů také na komínové těleso)
2. Dokument prokazující vlastnictví bankovního účtu žadatele – jedná se o jakýkoliv dokument jednoznačně prokazující vlastnictví bankovního účtu uvedeného v žádosti. Účet, který žadatel v AIS SFŽP ČR označí jako dotační, bude účtem, na který Fond proplatí podporu.
3. Dokument prokazující čerpání příspěvku na bydlení, důchodu nebo přídavku na dítě, v případě čerpání přídavku na děti, žadatel předloží MAS/EKIS také úřadem práce potvrzenou žádost o přídavek, případně jiné potvrzení o zahrnutí do společně posuzovaných
osob.
4. Zpráva o navrhovaných opatřeních (odborný posudek) – závazný vzor a pokyny pro vypracování jsou zveřejněny na webových stránkách programu. Zpráva musí být potvrzena pracovníkem místní akční skupiny České republiky (dále jen „MAS“), nebo pracovníkem Energetického konzultačního a informačního střediska (dále jen „EKIS/M-EKIS“)
5. Záznam o návštěvě na místě – závazný vzor jsou zveřejněny na webových stránkách programu. Záznam musí být potvrzen žadatelem a pracovníkem místní akční skupiny České republiky (dále jen „MAS“), nebo pracovníkem Energetického konzultačního a informačního střediska (dále jen „EKIS/M-EKIS“)
6. Doklad o kontrole technického stavu a provozu stávajícího spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva o jmenovitém tepelném příkonu 10-300 kW (včetně), sloužícího jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění, jehož platnost neskončila dříve než v posledním topném období předcházejícímu výměně zdroje – předkládá se pouze v případě podpory na výměnu kotle na tuhá paliva.
7.Dokument prokazující splnění požadavku na klasifikační třídu průměrného součinitele prostupu tepla obálkou budovy dle vyhlášky č. 264/2020 Sb. popř. 78/2013 Sb. Předkládá se v případě žádosti o podporu na výměnu plynového kotle (popř. plynových topidel)
Kontakt pro více informací: Ing. Barbora Elsaghier, tel: 799 114 146 ; Mgr. Gustav Charouzek, tel: 774 489 322, email: kancelar@kralovska-stezka.cz
Obec zavádí od 13. 6. 2024 novou službu pro občany
SVOZ NA NÁKUP
Tato služba bude probíhat každý týden, budou se střídat cesty do Golčova Jeníkova a Čáslavi .
Poprvé ve čtvrtek 13. 6. 2024 v 9.00 na vás bude u obecního úřadu čekat automobil , který vás odveze na nákup.
Po domluvě vás může auto vyzvednout u vašeho domova.
Pokud máte o uvedenou službu zájem, přijďte ve čtvrtek k budově obecního úřadu, nebo zavolejte na číslo 723 090 165 (p. Iva Vránová).
Termíny odjezdů pro další týdny se budou domlouvat následně pro každý další týden.