Sběr železného šrotu 9.11.2024
V sobotu 9.11. 2024 budou hasiči sbírat železný šrot. Železo určené k odvezení připravte před dům. Děkujeme.
V sobotu 9.11. 2024 budou hasiči sbírat železný šrot. Železo určené k odvezení připravte před dům. Děkujeme.
Vážení zástupci obcí,
rádi bychom vás informovali, že MAS Královská stezka poskytuje poradenství a pomoc s podáním žádosti o dotaci v programu Nová zelená úsporám Light pro obyvatele území MAS Královská stezka - nově i na výměny starých kotlů a dalších neekologických zdrojů tepla v programu NZÚ Light (pro stejné typy oprávněných žadatelů jako v NZÚ light, tzn. starobní důchodce, osoby pobírající invalidního důchod 3.stupně, případně příspěvek na bydlení či přídavek na dítě).
1. Fotodokumentace stávajícího zdroje – (detail výrobního, popř. typového štítku; viditelné napojení na otopnou soustavu, v případě spalovacích zdrojů také na komínové těleso)
2. Dokument prokazující vlastnictví bankovního účtu žadatele – jedná se o jakýkoliv dokument jednoznačně prokazující vlastnictví bankovního účtu uvedeného v žádosti. Účet, který žadatel v AIS SFŽP ČR označí jako dotační, bude účtem, na který Fond proplatí podporu.
3. Dokument prokazující čerpání příspěvku na bydlení, důchodu nebo přídavku na dítě, v případě čerpání přídavku na děti, žadatel předloží MAS/EKIS také úřadem práce potvrzenou žádost o přídavek, případně jiné potvrzení o zahrnutí do společně posuzovaných
osob.
4. Zpráva o navrhovaných opatřeních (odborný posudek) – závazný vzor a pokyny pro vypracování jsou zveřejněny na webových stránkách programu. Zpráva musí být potvrzena pracovníkem místní akční skupiny České republiky (dále jen „MAS“), nebo pracovníkem Energetického konzultačního a informačního střediska (dále jen „EKIS/M-EKIS“)
5. Záznam o návštěvě na místě – závazný vzor jsou zveřejněny na webových stránkách programu. Záznam musí být potvrzen žadatelem a pracovníkem místní akční skupiny České republiky (dále jen „MAS“), nebo pracovníkem Energetického konzultačního a informačního střediska (dále jen „EKIS/M-EKIS“)
6. Doklad o kontrole technického stavu a provozu stávajícího spalovacího stacionárního zdroje na pevná paliva o jmenovitém tepelném příkonu 10-300 kW (včetně), sloužícího jako zdroj tepla pro teplovodní soustavu ústředního vytápění, jehož platnost neskončila dříve než v posledním topném období předcházejícímu výměně zdroje – předkládá se pouze v případě podpory na výměnu kotle na tuhá paliva.
7.Dokument prokazující splnění požadavku na klasifikační třídu průměrného součinitele prostupu tepla obálkou budovy dle vyhlášky č. 264/2020 Sb. popř. 78/2013 Sb. Předkládá se v případě žádosti o podporu na výměnu plynového kotle (popř. plynových topidel)
Kontakt pro více informací: Ing. Barbora Elsaghier, tel: 799 114 146 ; Mgr. Gustav Charouzek, tel: 774 489 322, email: kancelar@kralovska-stezka.cz
Obec zavádí od 13. 6. 2024 novou službu pro občany
SVOZ NA NÁKUP
Tato služba bude probíhat každý týden, budou se střídat cesty do Golčova Jeníkova a Čáslavi .
Poprvé ve čtvrtek 13. 6. 2024 v 9.00 na vás bude u obecního úřadu čekat automobil , který vás odveze na nákup.
Po domluvě vás může auto vyzvednout u vašeho domova.
Pokud máte o uvedenou službu zájem, přijďte ve čtvrtek k budově obecního úřadu, nebo zavolejte na číslo 723 090 165 (p. Iva Vránová).
Termíny odjezdů pro další týdny se budou domlouvat následně pro každý další týden.
Kontejner na objemný odpad bude umístěn za budovou obecního úřadu ve dnech 3 - 5. 5. 2024.
Svoz nebezpečného odpadu proběhne v úterý 7. 5. 2024. Nebezpečný odpad můžete shromažďovat na asfaltové ploše před hospodou od soboty 4. 5. 2024.
• rozbité zářivky a výbojky, elektrozařízení – lednice, TV, počítače, digitální teploměry, tonery do tiskáren apod.
• zbytky hnojiv a postřiků proti škůdcům a chorobám rostlin;
• prošlé a nepotřebné léky, použité injekční stříkačky;
• motorové oleje a nádoby na ně, filtry a lepidla;
• baterie a akumulátory, včetně autobaterií;
• zbytky barev a rozpouštědel, obaly od nebezpečných látek, obaly znečištěné chemickými látkami;
Do nebezpečného odpadu nepatří pneumatiky.
Kontejner na bioodpad (rostlinné zbytky, nadrcené větve apod.) je umístěn u nádrže.
Udržujte prosím v okolí kontejneru pořádek.
Od května bude probíhat svoz komunálního odpadu 1 x za 14 dní. Květnový termín svozu je tak 14. 5. a pak každý sudý týden.
Veřejná schůze ke stavbě domovních čistíren odpadních vod se koná v úterý 19. března od 18.00 hodin v kulturním domě. Prosím vlastníky nemovitostí, kterých se stavba týká, o účast na této schůzi.
Místo pro pálení čarodějnic je označeno nad rybníkem při polní cestě na Habry (stejné jako v loňském roce) . Umisťujte zde jen dřevo a klest ( NE NÁBYTEK, PODLAHOVÉ KRYTINY, PNEUMATIKY a podobné odpady). Na objemný odpad bude v květnu přistaven kontejner.
Platba poplatků za odpady
Prosíme o platbu poplatků za odpady na číslo účtu: 9823521/0100, jako variabilní symbol uveďte číslo popisné nemovitosti.
Základní výše poplatku činí 500,- Kč na osobu. Sleva ve výši 100,- Kč se poskytuje starobním a invalidním důchodcům a dětem ve věku od 6 do 15 let. Děti do věku 6 let jsou od poplatku osvobozeny.
Platba za nemovitost, která není trvale obydlena činí 500,- Kč.
Platba za 1 psa je 50,- Kč, za každého dalšího 60,- Kč.
Případné dotazy k poplatkům na tel. 606 907 978 u p. Prosové.
Kdo nemůže platbu na účet provést, může poplatek uhradit v hotovosti v kanceláři OÚ.
Termín výběru poplatků v hotovosti je 20. 3. 2024 a 10. 4. 2024 v době od 18 do 19 hod.
Děkujeme.